May 2022

CONCEPT AND APPLICATION OF POLICY RESEARCH

Education policy is related to the philosophy and goals of education. Nowadays, we often encounter critical questions related to education policy. Should education policy be measured and/or evaluated by numbers obtained by the system or by educational philosophy/objectives? Is the statistical data showing current indicators of educational success a good signal or is there an error in the concept of education? Does the success of education today represent the true quality of education? began Prof. Dr. intermediate.

COACHING CLINIC S2 PTK WITH PROF. FERRY JIE

In the last three weeks, every Tuesday, YSU Master of Technology and Vocational Education (S2 PTK) students had the opportunity to take brief consultation on writing scientific papers with Prof. Ferry Jie from Edith Cowan University, Australia. Prof. Ferry Jie himself is an active researcher who from 2015 until now has published more than 50 reputable journal articles including those indexed by Scopus Q1 and Q2 as well as referenced conference papers. This online meeting was facilitated by Prof. Putu Sudira, M.P. as the Head of the PTK Master's Degree Study Program.

Workshop Manajemen Sitasi Dan Referensi Berbasis Endnote Dan Mendeley

Unit Publikasi Pascasarjana UNY mengadakan acara Workshop Manajemen Sitasi dan Referensi Berbasis Endnote dan Mendeley, yang dihadiri sebanyak 136 orang. Narasumber pertama Susana Widyastuti, S.S., M.A., Ph.D memberikan materi terkait dengan penggunaan Endnote. Narasumber kedua Choirul Amri, S.Pd., Gr., M.Pd. membawakan materi terkait Mendeley. Hari pertama kegiatan pada tanggal 25 Maret 2022 diawali dengan pengenalan dan pendampingan untuk menginstal software, yang digunakan untuk praktek pada workshop hari kedua.

Konsep dan Aplikasi Penelitian Kebijakan

Kebijakan pendidikan bertalian dengan falsafah dan tujuan pendidikan. Dewasa ini sering kita temui pertanyaan-pertanyaan kritis berkaitan dengan kebijakan pendidikan. Haruskah kebijakan pendidikan diukur dan atau dievaluasi dengan angka-angka yang diperoleh sistem atau dengan filosofi/tujuan pendidikan? Apakah data statistic yang menunjukkan indikator keberhasilan pendidikan saat ini merupakan suatu sinyal yang baik atau malah terdapat kesalahan konsep pendidikan? Apakah keberhasilan pendidikan saat ini merepresentasikan kualitas pendidikan sebenarnya? Buka Prof. Dr. Madya.